Recenze nového alba AC/DC "Rock or Bust" | Rockem.cz

Recenze nového alba AC/DC "Rock or Bust"

acdc.com

Už čtvrtým dnem si na pultech evropských obchodů s hudebninami můžete koupit nové studiové album australské rockové legendy AC/DC, které nese název „Rock or Bust“. Fanoušci v Austrálii si mohou 11 nových pecek v necelých 35 minutách vychutnávat už od 28. listopadu.

V pořadí již šestnáctá studiová deska australské formace vychází více než šest let od posledního počinu, kterým bylo album „Black Ice“, toho se prodalo téměř 8 milionů kusů. Producentskou taktovku svíral stejně jako před šesti lety Brendan O´Brian. Proces vzniku nové desky neprobíhal vůbec hladce a parta kolem Anguse Younga se musela vyrovnat hned s několika podstatnými zádrhely.

Předně se už další směřování kapely netočí kolem bratrské dvojice Youngů, kteří AC/DC v 70. letech zakládali, vážná nemoc staršího Malcolma znamená, že případné další skládání hudby a psaní textů zůstane na bedrech mladšího Anguse. „Rock or Bust“ je však tvořeno převážně nápady „z šuplíku“, takže se na něm Malcolm stále autorsky spolupodílel, doprovodnou kytaru už však ve studiu nahrával Stevie Young, synovec zmíněné dvojice. Stevie není v AC/DC nováčkem, Malcolma zastupoval už při turné k albu „Blow Up Your Video“ na konci 80. let.

Zdravotní stav Malcolma Younga nebyl jediným zádrhelem, problematickým místem skupiny se opět začíná stávat bubeník Phil Rudd, kterého už kapela jednou vyhodila. Rudd má problémy se zákonem a na jeho domovském Novém Zélandu mu hrozí několikaleté vězení. Během nahrávání alba strávil několik dní ve vazbě, ale své party nakonec skutečně nahrál. Jeho další pokračování v kapele je však ve hvězdách.

Nakonec se desku podařilo nahrát. Samotné album nechci dlouze hodnotit, jsou to prostě tradiční AC/DC. Zvuk se dosti podobá albu „Black Ice“, producentský rukopis O´Briana je znát. Po dvou posleších je však třeba konstatovat, že „Rock or Bust“ nemá zdaleka tolik silných míst, jako její předchůdce. Opět se zde střídají bluesovější polohy s rychlejšími kousky. Nejsilnější peckou je patrně „Play Ball“, která se do světa dostala jako single už na začátku října.

Osobně bych album zařadil ke slabším položkám diskografie AC/DC, o propadák se ale rozhodně nejedná, tomu odpovídají i recenze. Ty se víceméně shodují na hodnocení 70 %.

Sestava
Brian Johnson – zpěv