Reportáž z koncertu Kataklysm, Krisiun a Fleshgod Apocalypse - 2.2.2014 | Rockem.cz

Reportáž z koncertu Kataklysm, Krisiun a Fleshgod Apocalypse - 2.2.2014

stormclub.cz

Neděle 2. února v pražském Storm clubu se nesla v death metalovém duchu. Nabídka bylo opravdu pestrá, jelikož jste si mohli vychutnat kapely hned ze tří kontinentů.

Vyprodaný koncert zahajovali zástupci Evropy – italská squadra Fleshgod Apocalypse. Tato poměrně mladá kapela není v ČR poprvé, jejich obliba roste, což bylo patrné i z toho, že se již před osmou hodinou začal před pódiem tvořit podstatný hlouček lidí včetně mě. Byla jsem zvědavá hlavně na zvuk, jelikož nazvučit tento symfonický death metal není asi zrovna jednoduché, zvlášť v malém klubu. Po intru vcházejí na pódium již tradičně v originálních otrhaných fracích, které myslím dokonale vystihují jejich styl. Nebyli sami, přivezli s sebou s také doprovodnou operní zpěvačku skrytou za zlatou karnevalovou maskou. V průběhu 40 minut zazněly písně hlavně z alba The Agony jako The Hypocrisy, The Forsaking a nejznámější The Violation, která rozproudila publikum nejvíce. Z nového alba Labyrinth to byly Minotaur či Elegy. Můj pohled se upíral hlavně na hbité ruce pianisty Francesca Ferriniho a mého oblíbeného bubeníka Francesca Paoliho, který hraje až nadpozemskou rychlostí. Po zvukové stránce, jak se dalo očekávat, to nebylo ideální. Ze všech tří kapel právě Fleshgod Apocalypse odnesli asi nejhorší zvuk. Po většinu koncertu utopeny zůstaly zvláště čisté a doprovodné operní vokály, piáno nevyjímaje. Když ale přimhouřím oko, tak můžu říct, že zvuk mohl dopadnout mnohem hůř. Celkově kapela předvedla skvělé vystoupení, které dokonale rozehřálo publikum na další bandu.

Krisiun, kteří k nám zavítali z Brazílie, taktéž nejsou žádnými nováčky. Tvorbu jsem bohužel dopodrobna neznala, ale naživo předvedli slušný death metal říznutý oldschoolovými prvky. Stejně jako u předchozí kapely se hrálo na rychlost bicích. Zvuk byl podstatně lepší, nástroje i vokály krásně vynikly, což přidalo i na atmosféře. Davu před podiem přibývalo. Toto bratrské trio večer předvedlo skladby jako The Will to Potency, Vicious Wrath, Blood of Lions či cover Black Metal od Venom, která potěšila nejednoho fanouška.

Poslední kontinent – tedy Severní Amerika - byla zastoupena snad jedním z nejlepších představitelů kanadského death metalu Kataklysm. Nikoho nepřekvapí, že na tohoto headlinera turné už sál praskal ve švech. Čekání si část publika krátila prozpěvováním si Brave New World od Iron Maiden linoucí se z repráků. Nedočkavci již skandovali jméno kapely.

Dobře sestavený a vyvážený setlist Kataklysm začala svižná Let Them Burn a hned na to Push the Venom a Like Angels Weeping (The Dark). Jak už bývá u této kapely zvykem, už od prvních songů nebyla nouze o fanoušky na podiu a následný crowdsurfing. V tomto ohledu je kapela velmi vstřícná, ale bylo vidět, že nenechává nic náhodě a je obezřetnější, proto v druhé půlce koncertu toto omezila. První skladbou z nového alba Waiting for the End to Come, ke kterému se toto turné váže, byla Like Animals. Mezi písněmi charismatický frontman Maurizio Iacono zavzpomínal také na loňský deštivý Metalfest. Koncert se posouval dále s notoricky známými songy As I Slither či Taking the World by Storm. Představit se nezapomněl také nový bubeník Oli Beaudoin, který předvedl svou rychlost hraní v krátkém sólu. Poté následovaly například Blood on the Swans, Blood in Heaven, Prevail a nejnovější Kill the Elite a klipovka Elevate. Poslední skladbou, která večer ukončila, byla Crippled & Broken. Po celou dobu setu panovaly skvělé podmínky (pokud pominu vedro, kterému se v malém klubu vyhnout moc nedá) – skvělý zvuk, nadšené bavící se publikum a uvolněná kapela užívající si hraní.

Kdo zná Kataklysm, tak ví, že naživo jsou zárukou kvalitní a profesionální performance. Tento koncert rozhodně nebyl výjimkou.

Ohlasy lidí zaslechnuté po cestě do šatny byly velmi kladné, což bylo znakem toho, že koncert této trojice se vydařil. Odcházela jsem spokojena, navíc s paličkou Francesca z FA. Kdo se na koncert nedostal, zoufat nemusí, protože léto přinese festivalová vystoupení jak Fleshgod Apocalypse na Brutal Assault, tak Kataklysm na Masters Of Rock.

Autorem článku je Jana Vítková.

10. 3. 2014
1628