Reportáž z koncertu Hypocrisy ve zlínském Masters of Rock Café | Rockem.cz

Reportáž z koncertu Hypocrisy ve zlínském Masters of Rock Café

flickr.com / Mark Coatsworth

V sobotu 5.10. se nad zlínským Masters Of Rock Café začala stahovat černá mračna, přijeli totiž kultovní švédští deathmetalisté Hypocrisy pod vedením mistra Petera Tägtgrena. Jednalo se o poslední koncert v rámci druhé části turné k nové desce „End Of Disclosure“. Kdo se nedostal na dubnový koncert v pražském Retro Music Hall, mohl si užít tento jedinečný večer právě ve Zlíně.

V roli předkapel se tentokrát představili tuzemští Forrest Jump a Hatesphere z Dánska. První zmíněná kapela to s hracím časem moc nevyhrála. S úderem osmé hodiny, už za zvuku jejich prvního songu, totiž do prostoru kavárny nastoupili Hypocrisy na slíbenou autogramiádu. Zatímco se na podpisy tlačil dav lidí, Forrest Jump hráli pro téměř prázdný sál. Ne zrovna velký byl i prostor na podiu, kde se v tu chvíli nacházely troje bicí, a členům kapely tedy nezbylo moc místa k pohybu.  Forrest Jump svých čtyřicet minut využili jak se patří a zahráli songy jako Souzen, Data Morgana, Stejnohra či Orgasmix.

V devět hodin se už před četnější publikum přihnala smršť Hatesphere se svou náloží death/trash metalu. Odezva na sebe nenechala dlouho čekat a kapela se dočkala bujarého potlesku. Během setu poměrně energický zpěvák Esse Hansen bavil fanoušky svými grimasami. Kapela zbytečně neřečnila a hrála jeden song za druhým. Během večera zaznělo například Floating, Forever War, Sickness Within nebo také nejnovější Murderlust ze stejnojmenného alba, které vyšlo na konci září. Svou chvilku si s Hatesphere na podiu střihnul i kytarista Hypocrisy Tomas Elofsson. Jelikož se jednalo o poslední koncert turné, bedňáci si neodpustili malý fórek a ke konci koncertu omotali zpěváka fólií jako mumii.

Před desátou se začalo chystat podium pro Hypocrisy. Uprostřed se tyčily dost vyvýšené bicí a po stranách stojany s vlajkami kapely. Mezitím se sál dostatečně naplnil a publikum už netrpělivě čekalo na příchod hlavních hvězd.

Mikael, Peter, Tomas a Horgh začali setlist novinkou End Of Disclosure a hraní si vyloženě uživali. Setlist byl vyvážený, střídaly se volnější songy s rychlejšími. Ze starších skladeb zazněly třeba Left To Rot, Fire In The Sky, Necronomicon, Buried, War-Path a Adjusting the Sun. Pánové také nezapomněli na předchozí úspěšnou desku A Taste of Extreme Divinity a zahráli svižnou nakopávačku Valley of the Damned. Pohyb v publiku nebyl tak velký, jak by se slušelo, a žádný velký moshpit se nekonal. Přesto fanoušci svou přízeň dali kapele najevo hlasitým potleskem a skandováním. Peter své vokály zvládal na výbornou jako na studiovém albu, šlo mu docela i dobře rozumět. Žádné zbytečně dlouhé okecávačky, koncert šlapal jako hodinky. Největší odezvu měly samozřejmě nejznámější hity Roswell 47 a hlavně klasika Eraser, která celý koncert, a vlastně i celé toto turné, zakončila.

Co se týče podmínek, pochvala putuje ke zvukaři, jelikož po celou dobu setů jednotlivých kapel byl zvuk velmi dobrý. V MoR Café tentokrát nebylo ani tak příšerné vedro, jak je zvykem, někteří jedinci dokonce zůstali v bundách či mikinách, pot kapal snad jen z účinkujících na podiu. Jediné, co se dá vytknout, je snad aktivita publika, jenž se zdála být o trochu slabší než by se na takový nářez očekávalo.

Celkově se akce velmi vydařila a kapely předvedly slušný výkon. Kdo přišel, mohl si naplno užít mix toho nejlepšího z Hypocrisy. Ačkoliv se jednalo o poslední zastávku turné, tahle smečka zde není naposledy. Hned na začátku prosince přijede jako speciální host Němců Heaven Shall Burn do pražské Meet Factory. Tak se moc dlouho nerozmýšlejte a běžte, určitě to bude stát za to!

autor: Jana Vítková

11. 10. 2013
1433