Přihlášení / Registrace

Recenze: Kabát - Banditi di Praga

napsáno: 11. 12. 2010

Včera vyšlo již jednácté album české skupiny Kabát. Dnes už si můžete přečíst recenzi na Banditi di Praga. Jak se podařil tento kus, který pokoří milión prodaných alb kapely?

Kabát - Banditi di Praga

zdroj: kabat.cz

Coreshop.cz

Nesuďte podle prvního poslechu

Soudit hned po prvním poslechu není to, co by si hudba zasloužila. Unáhlené soudy mohou desku pohřbít, i když kvalita desky lze poznat třeba právě při tom druhém poslechu. A Kabáti to tak zkrátka mají. Zdání o stejných tónech a podobných rytmech jako u starých songů mně doprovázelo i u Corridy, kterou jsem nechtěl dále poslouchat, obdobný názor jsem si udělal z ukázek u Banditi di Praga, po sjetí celé desky potřetí už na to mám jiný názor.

Tuto skladbu už jsem někde slyšel

Texty, které vejdou do hlavy téměř okamžitě, dělají z Kabátů něco, co má málo interpretů. Po pár posleších už si budete o každé skladbě říkat neznám tu skladbu déle než pár hodin? Možná za to může blízkost melodií k těm, které jsou už provařené léta.

Kabát deskou Banditi di Praga dává svým fanouškům klasiku své tvorby. Určitě už to není tvorba z počátku jejich kariéry a určitě si nová deska nezaslouží být nazývána jako hospodská nebo o tom jak se někdo „ožere“. Tak soudí ti, co znají jako poslední písničku Kabátů Moderní děvče nebo Pohodu, Kabáti za tu dobu výrazně pokročili.

Texty i hudba jsou vrcholem české scény

Čtyřleté čekání na novou placku od Kabátů se vyplácí. Osobní zkušenosti, vtipné sci-fi texty nebo trocha ruské historie. Tyto témata lze nalézt na nové placce. A jak to Milan Špalek umí, texty jsou snadno pamatovatelné a skrývá se v nich kus pravdy.

Hudba pod taktovkou Oty Váňi taky nezklame, i přes podobné útržky z řady starších písni, ale to se najde u každé kapely od Maidenů po Motörhead.

Obdiv vůči Motörhead si vystřihli Kabáti ve dvanácté skladbě Kdo neskáče není Švéd, sci-fi text, který pobaví najdete u šestky Ebenový hole. Případ přepadení bratry Ebenovými lačnící po krvi je právě to, co dělá z Milana Špalka jednoho z nejlepších textařů země.

Sbory a role v pohádce

Sbory si na CD vystřihli kluci z Divokýho Billa a ukázali, že tato činnost jim sedí. Už na Kalamity JaneDole v dole byly jejich sbory skvělé. Nyní se objevují na dvou skladbách a to Kdeco nám zachutná a Schody. Skladby mají se sborem v zádech hned jinou atmosféru a skladby patří k nejlepším na desce.

Poslední dvě skladby najdou uplatnění v pohádce pro dospělé od F.A.Brabce, který bude spolupracovat i na klipu k Banditi di Praga. Schody a Peří, prach a broky najdete v 3D muzikálu V peřinách. Nádech melodií má skutečně pohádkový, ale neurazí.

Rozhodně je o co stát

Vystrojený pohřeb od OSY, přeplněný autobus, tak že i řidič stál nebo kameru s Full HD s natočenou Paříži bude nyní provázet každého, kdo si poslechne novou desku Banditi di Praga. Za cenu tří stovek v Tescu nebo o padesát levnější přes eshop na kabat.cz dostanete kus dobré práce.

Součástí povedeného bookletu je i tiket, který má identifikovat milióntou prodanou desku skupiny. Zaregistrováním tiketu se můžete stát součásti koncertu v Praze, který proběhne jako součást turné k desce, a platinovou desku.

Stopáž desky kolem 44 minut je vyšší než jsme u Kabátů zvyklí, ale to je způsobeno počtem 15 skladeb. Dělka jednotlivých skladeb je mezi dvěmi a třemi minutami.

autor: Michal

Sdílej článek s ostatními

Diskuze k článku

nova deska

Neni to spatny, kazda kapela ma po case svuj zazitej styl, kteryho se drzi.

Napsal uživatel Xaver Coufal (bez ověření) dne 22. Srpen 2011 - 13:05.


Kabati uz nejsou to co

Kabati uz nejsou to co byvali,proto jsme s nasi bandou na ne nikam nejeli,to jsme radsi zaparili na nasi stare dobre kapele GENERACE

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 4. Květen 2011 - 18:31.


Boží kabati jsou uplně

Boží kabati jsou uplně boží.Mám všechny jejich desky.byla jsem na koncertech od kabatů.Ale nic lepšího než kabáti jsem ještě nepotkala.Asi nejlepší deska je banditi di praga.Mají boží úplně všechny písničky no prostě bomba!!!:)

Napsal uživatel Markéta Hanačíková (bez ověření) dne 7. Duben 2011 - 12:15.


Kabati jsou stejne dobri,ne

Kabati jsou stejne dobri,ne li lepsi,casem zrajou jako dobre vino a komu se Banditi di praga nelibi,tak at to neposloucha a nekritizuje.Ja jedu tento tyden 8.4 do Jihlavy na jejich koncert a vimze nto bude narez.

Napsal uživatel mirka krymova (bez ověření) dne 4. Duben 2011 - 23:02.


KABATI

PŘESNĚ TAK MIRKU.KDO JE NEPOSLOUCHÁ TAK AT NÁM JETO JEDNO.
TED POŘÁD POSLOUCHAM KABÁTY A DIVOKÝHO BILLA

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 2. Březen 2012 - 16:03.


Zdravím lidičky,ještě jsem

Zdravím lidičky,ještě jsem neměla možnost a hlavně čas poslechnout si nové album.Proto vyrážím do Prahy na koncert,můj první,abych to zažila na vlastní kůži.Ale Šaman je Šaman.Pa po koncertě

Napsal uživatel erwinek (bez ověření) dne 30. Březen 2011 - 16:34.


Když to porovnám s s deskama

Když to porovnám s s deskama který mám (Suma Sumárum, Dole v dole, Corrida), tak mi to přijde jako jasně nejhorší. První půlka ještě újde, ale od osmičky dál nic moc. Žádný sóla na kytaru, jen furt opakování jedný věty. Samozřejmě klasická pomalá na závěr - schody - je dobrá. Ale je mozny ze se mi to casem zalibi, ale u predchozich jsem to nemusel xkrát poslouchat abych vedel, který pisničky se mi liběj :).

Napsal uživatel alesch (bez ověření) dne 30. Březen 2011 - 0:14.


Kabát poslouchám už od mala a

Kabát poslouchám už od mala a je super ..................................

Napsal uživatel Lenule (bez ověření) dne 14. Březen 2011 - 19:36.


Já je taky posloucham a to

Já je taky posloucham a to jsme holky.

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 14. Březen 2011 - 19:47.


kabat je nejlepší

kabat je nejlepší joooooooooooooooooooooo

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 14. Březen 2011 - 19:33.


Já Kabáty poslouchám od 7 a

Já Kabáty poslouchám od 7 a baví mě čím dál víc banditi mě oslovili hned na poprvé sice jenom pár písniček ale čim víc krát sem si to poslechnul tak mě začali bavit i ostatní... Nejvíc se mi z toho líbí asi Ebenový Hole.. neříkám že se Kabáti musí líbit každému.. ale nemusí to odsuzovat když si to třeba ani neposlechly nebo to jenom někde zaslechly

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 6. Březen 2011 - 16:42.


TAKY

TAKY POSLOUCHAM

Napsal uživatel PETR (bez ověření) dne 2. Březen 2012 - 16:11.


JO přesně máš pravdu jsem za

JO přesně máš pravdu jsem za KABÁTY

Napsal uživatel Lenule (bez ověření) dne 14. Březen 2011 - 19:38.


Mastering je opravdu

Mastering je opravdu strašný!!! Ti co to ve studiu nahrávají by si měli konečně porádně vyčistit uši!!!A to se ješte všichni diví že si skoro nikdo nekupuje originál CD - vůbec se nedivím - proč by si to lidi měli tak DOKURVENÉ kupovat když si to můzou zdarma stáhnout a je to ůplně to samé(když mluvíme o mp3 256- 320kbps). Ale takový mastering je už min.10 let téměř u všech populárních skupin. Jestli budou nadále v nahrávacích studiích nahrávat hluší lidé tak se zlepšení asi těžko dočkáme,
prostě jak říkal můj strýc: je to ojebané jako všechno v dnešní době.

Napsal uživatel Zbyněk (bez ověření) dne 4. Březen 2011 - 21:38.


Naprosto souhlasím

Naprosto souhlasím

Napsal uživatel Petr Slavík (bez ověření) dne 20. Březen 2011 - 21:01.


.......nejdrive mi to prislo

.......nejdrive mi to prislo stejny a ted se libi cim dal vic. Uz se tesim na koncert!

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 12. Únor 2011 - 21:54.


Jsem zklamanej hoši.

Jsem zklamanej hoši.

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 7. Únor 2011 - 17:59.


Je na světě tolik shudebních

Je na světě tolik shudebních stylů a tolik názorů.Já osobně když sem to slyšel tak sem jen pokrčil rameny.Každý druhý říká jak jsou Kabáti super ale já stejně nevím co je na nich tak super.Je to jednoduché,mnohdy nepravdivé,někdy vulgární.A když vám někdo řekne že ho v mnohém Kabáti změnily tak to opravdu nechápu jak.A nebudu poslouchat album 5 krát abych ho pochopil.Tohle kdybych řekl třeba v práci at mi zopakují 5 krát co po mě chtějí tak mám padáka :)Nevím snažím se už několik let najít něco jak říkají že je to super ale nenácházím to už po několikáté.Bohužel u žádné z českých kapel.Tak můžu říct jako jeden z mnoha .Neposlouchám Kabát. :-)

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 21. Leden 2011 - 18:43.


Tak neskutečně pokleslá

Tak neskutečně pokleslá kapela se v Čechách jen obtížně hledá. Slovní ekvilibristika na úrovni žáčka 1. stupně základní školy. Má to ovšem jednu výhodu, text člověk nezapomene ani po 20. pivku, páč text je neskutečně primitivní, prostoduchej a dekadentní (ve smyslu pokleslej). Pokud by to nahrála parta makaků s činelama, tak by nešlo poznat rozdíl.

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 17. Leden 2011 - 11:16.


takovýhle tupce mám

takovýhle tupce mám nejradši...kecaj a kecaj a sami nic nevymyslí...až se dopracuješ tam, kde jsou Kabáti nebo ještě víc, vydrží tě někdo poslouchat víc než 20 let, pak něco kritizuj!!!!

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 9. Únor 2011 - 21:29.


První cd s prasatky na obalu

První cd s prasatky na obalu stalo 139kč a byl to nářez. Ted sem čekal že se treba aspon jedna písnička přiblíží té době a nic spíše ještě zvolnily tempo ktere si na důchod chystají. letos do prahy určite nepojedu. Přispívat peníze za co? možna napíší text o sobě, bylo by jistě zajímavé poslouchat jak by to znělo. Ach my ovce.

Napsal uživatel lábus (bez ověření) dne 16. Leden 2011 - 21:45.


Výstižné - pod to bych se

Výstižné - pod to bych se podepsal. Národ zatím kupuje cokoli, co nahraje kabát. Je to taková ovčí setrvačnost....

Napsal uživatel Petr Slavík (bez ověření) dne 13. Únor 2011 - 19:46.


Dobrá hudba a texty

Dobrá hudba a texty nezklamaly.Snadno zapamatovatelné,zdánlivě jednoduché,ale kdo chce,tak v nich tu filozofii najde.Není lepší než Corrida,ale proč by také mělo.Nám se líbí úplně stejně.

Napsal uživatel Vera (bez ověření) dne 16. Leden 2011 - 14:44.


No nevím. Neslyšel jsem úplně

No nevím. Neslyšel jsem úplně všechny alba, ale většinu ano :) Poslechnout si celé album víckrát než dvakrát mě donutila akorát Corrida a Go Satane Go. Takže asi tak. Ale skoro všude se u Kabátů najde dobrá písnička, takže i v "Banditech"

Napsal uživatel Heltrosh (bez ověření) dne 10. Leden 2011 - 18:21.


Žádné nadšení. Spíš zklamání.

Žádné nadšení. Spíš zklamání.

Napsal uživatel Petr Slavík (bez ověření) dne 8. Leden 2011 - 13:26.


Co na to říct ? Narychlo

Co na to říct ? Narychlo udělaná placka,aby se ovce dočkaly. A ovce teď békají, jak se jim to líbí.... A vo tom to je. Jestli je tohle to nejlepší v naší malé zemičce, pak to svědčí o levelu posluchačů - konzumentů. No - hlavně že pasujou...

Napsal uživatel Rudolf Palát (bez ověření) dne 3. Leden 2011 - 13:06.


Doporučte něco. Rád objevuju

Doporučte něco. Rád objevuju nové kapely, o kterých není slyšet a přece jsou dobré.

Napsal uživatel Michal dne 3. Leden 2011 - 16:31.


quanti minoris?

quanti minoris?

Napsal uživatel Roman (bez ověření) dne 5. Únor 2011 - 10:02.


Recenze mi přijde trefná. Mně

Recenze mi přijde trefná. Mně se to CD moc líbí, má to rytmus, super texty.. Je to lidový, je to paráda! Netřeba poslouchat pětkrát, mě to zaujalo hned.

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 1. Leden 2011 - 18:41.


Kabáti?No bezkonkurenční.A to

Kabáti?No bezkonkurenční.A to nové album je skvělé,poslouchám to pořád dokola a čím víc to poslouchám tím víc se mi líbí :) Mě teda nikdy nezklamou....

Napsal uživatel FIFI (bez ověření) dne 28. Prosinec 2010 - 11:40.


Tak takhle už jsem se dlouho

Tak takhle už jsem se dlouho nepobavil "Texty i hudba jsou vrcholem české scény" Tak tohle bych nominoval na vtip roku.Buď je autor velký šprýmař nebo nikdy neslyšel jiné české kapely.Jejich "udržovač rytmu" je opravdu vrcholem naší hudební (bubenické) scény! Ještě bych chtěl slyšet kde se opakují Maideni.Samozřejmě ,že se dají určit na první poslech,ale není to tím ,že by se opakovali neustále dokola.

Napsal uživatel pavel (bez ověření) dne 27. Prosinec 2010 - 20:44.


Souhlasím s recenzentem -

Souhlasím s recenzentem - album bychom neměli soudit po prvním poslechu. Bandity jsem dostal k vánocům, těšil jsem se na něj a když jsem ho v rychlosti proletěl, ježily se mě vlasy. Říkal jsem si, tohle jsou fakt Kabáti? To jsou ti, co stojí skoro každoročně na nějakém stupínku v předávání cen?
Pak jsem si ho ale poslechl znovu a znovu....a když jsem to udělal několikrát, změnil jsem názor a jejich deska se mě moc líbí. A ty texty....jsou pořád stejné a budou stejné. A melodie? rytmus? to je to samé kafe. Jistěže nám nepřinesli hardcore typu "Má ji motorovou"...a proč? ten kdo byl na "Po čertech velkým koncertě" by věděl, že to tam hráli a nedávali to. Nemyslím si že by na to byli nějak staří, ale opět - ten kdo zná Kabáty, tak ví, že dávno už nehrajou vulgárně, a dávno na koncertech nepijou, apod. Kabáti jsou prostě Kabáti a taky jimi zůstanou doufám ještě hodně dlouho...a jestli hrajou fádně? Tak to jsi nemyslím vůbec. Když slyšíte hrát AC/DC, poznáte že to jsou oni. A to taky hrajou pořád stejně. Když slyšíte Kabáty, poznáte je. A tak to prostě je. Hrajou nenásilně, melodicky a energicky. A mě se to tak líbí. Kritizovat umí kde kdo. Ale pochválit něčí práci....to je taky umění. A já je chválím do nebes, protože přinesli opět vydařený kousek.

Napsal uživatel Lbuax (bez ověření) dne 27. Prosinec 2010 - 20:36.


Plně souhlasím!!!! S Kabáty

Plně souhlasím!!!! S Kabáty žiju 20 let, nechyběla jsem ani na Vypichu, jsou pro mě jednička. Písničky si musím taky přehrát několikrát, mám ráda staré písničky které znám samozřejmě slovo od slova, ale nové písničky si brzo taky oblíbím. Každý je něčím typický a poznáte ho na první polsech.

Napsal uživatel Monika (bez ověření) dne 28. Prosinec 2010 - 11:13.


Souhlasím se shora uvedenou

Souhlasím se shora uvedenou recenzí, a to zejména (nikoli však pouze) s názorem, že po prvním poslechu "ochutnávky" z nového alba je nutno KABÁT(y) odepsat z pozice absolutní jedničky české rockové scény a smířit se se smutnou skutečností, že komercionalismus zakořenil i v naší populárně-zbožňované partičce! Ovšem druhý, třetí ... a dnes nejspíše 20-tý poslech alba mi připomíná, jak moc jsem se mýlil. Banditi di Praga (dále jen "Banditi") jsou albem výrazně převyšujícím některé z minulých a v pravdě srovnatelným s vybranými exklusivními kousky z celé tvorby KABÁTŮ. Banditi představují posun ve tvorbě našich borců (promiňte pánové za to familiární oslovení, avšak KABÁTI jsou NAŠI!!!!!!:)), přičemž však je v průběhu celé dnes již více než 20-tileté tvorby patrný postupný, nikoli však nárazový vývoj.
Věřím, že některým z původních fanoušků se současná podoba tvorby našich borců nezamlouvá, když i můj bratr, seznámivší mě s nejprve s albem "Má ji motorovou" a následně i "Děvky ty to znaj" považuje současnou tvorbu za komerční přežitek, avšak já, přestože nejsem hudebním kritikem a nerozumín z pohledu akademického hudbě, považuje vývoj, kterým se KABÁTI vydali za správný, zvukomalebný s tvrdě pravdivými texty a doufám v ještě minimálně 5 (srdečně doufám že i více) stejně dobrých a možná i lepších počinů.

Pánové, Banditi jsou počinem naprosto výjimečným a nečekaným! JEN TAK DÁL

Napsal uživatel Tomáš (bez ověření) dne 23. Prosinec 2010 - 17:08.


Banditi vykrádjí Corridu,

Banditi vykrádjí Corridu, Corrida GSG...Kabát je pro mě Orgasmus až Čert na koze jel. Tečka.

Napsal uživatel Radim (bez ověření) dne 22. Prosinec 2010 - 15:17.


MÁŠ PRAVDU

MÁŠ PRAVDU

Napsal uživatel PETR (bez ověření) dne 2. Březen 2012 - 16:07.


Naprosto souhlasím s recenzí.

Naprosto souhlasím s recenzí. Skvělé texty, hudba dost zvykací, kvalitní deska. Ti, co čekají, že se zastaví čas a Kabáti budou 20 let dělat stále to samé (a nebo kdokoli), je evidentní tupec.

Napsal uživatel Jerzi (bez ověření) dne 19. Prosinec 2010 - 19:27.


Dvěma slovy: Naprostý

Dvěma slovy: Naprostý propadák

Napsal uživatel Tomáš (bez ověření) dne 17. Prosinec 2010 - 18:18.


JASNÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ

POSLOUCHEJ TEDA DECHOVKY

Napsal uživatel PETR (bez ověření) dne 2. Březen 2012 - 16:09.


Hoši vy jste nějaký chytrý,

Hoši vy jste nějaký chytrý, chtěl bych vidět vás, kritizovat umí každej

Napsal uživatel Milan (bez ověření) dne 17. Prosinec 2010 - 13:58.


od GO SATANE GO to jde s

od GO SATANE GO to jde s kabátama do sraček jak kdyby se jim uz nechtelo skoda,

Napsal uživatel Onanie (bez ověření) dne 16. Prosinec 2010 - 22:56.


Jasně, Go Satane Go je sice

Jasně, Go Satane Go je sice mí nej CD od Kabátů, ale jejich hudba krásně zraje a jak plyne čas a čím dál tím víc se degraduje hudební scéna na zlatý prasátko, o to víc si toho cením.

Napsal uživatel Narayann (bez ověření) dne 21. Prosinec 2010 - 19:31.


Kritizovat umí každý ... bych

Kritizovat umí každý ... bych chtěla vidět jak by jsi složil tak kvlaitní hudbu .... njedřív si to zkus a pak něco říkej

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 21. Prosinec 2010 - 11:22.


S tou recenzi to nemuzetre

S tou recenzi to nemuzetre mystel vazne? Ani 5 poslech mi nazor nezmenil. Melodicky dotazene do maximalni libivosti. Z unikatni trashmetalove kapely co byla svoje, se stala mainstreamova komercni tuctovka co se chce zavdecit masam na úkor kvality. A spoleha na to, ze zaryte fanousky proste neztrati. Ale budiz, to ze je nekdo komercni neznamena ze neumi udelat hudbu. Podobně to udelali uz u predchoziho alba a to bylo povedene. Kazdopadne hlavni rozdil oprodi Corride a největší kámen úrazu tohoto alba jsou texty. Vám to příjde vtipné? Mi jako tragedie. Bud jsou texty nic neříkající nebo tak přízemní, že se málem dostávají opět dolů do dolu. O full HD kameře a reklamních kravinách od firmy??? Skutečně? A opravdová ztráta inspirace se dá poznat podle toho, že někdo začne jmenovat a zpívat o jiných kapelách. Maximální dno. A jak už bylo řečeno výše ... ten mastering... a možná nejpovedenější kus, "Banditi di Praga", nejbrutálněji přemasterovaný ze všech. Skoda fakt jsem se na album tesil.

Napsal uživatel Peta (bez ověření) dne 16. Prosinec 2010 - 10:54.


Naprosto souhlasím. Hlásta tu

Naprosto souhlasím. Hlásta tu ódu na texty ? No to snad ne . Jsou plné abstraktních pseudovtipných metafor. Opravdu víte, o čem texty pojednávají ?? Hlavně že pasujou matky na závity... píseň pro automechaniky....:-)))
Hudba ? Na každé kytaře X efektů, což rozhodně škodí. Desku jsem dostal, párkrát poslechl a zahodil.

Napsal uživatel Zdeňek Dlouhý (bez ověření) dne 3. Leden 2011 - 9:47.


Každý má právo mít svůj

Každý má právo mít svůj názor. Nikomu nevnucuji, že tato recenze je jediná ta správná. Od toho jsou zde komentáře, kde se může vyjádřit každý.

K textům: Skutečně mi připadnou vtipné a možná i nejlepší z jejich tvorby. Opět jen můj názor.

Napsal uživatel Michal dne 16. Prosinec 2010 - 16:41.


K recenzi se moc vyjadřovat

K recenzi se moc vyjadřovat nechci. Album je bohužel kopií posledních dvou. Naprosto bez nápadu. Hudebně naprosto zoufalý a opakující grify z předchozích alb. Texty to nezachrání. Jestli takto vypadá album nejprodávanější kapely, která patří i mezi nejoblíbenější, tak je to smutný. Těží ze své fanouškovské základny, ale hudebně zůstali velice pozadu. Určitě se budou prodávat. Nostalgie, oblíbenost nebo založení do jejich diskografie dělá divy. I já jsem si to koupil ovšem od vůdčí kapely bych očekával přínos, novinky ve zvuku apod. Tohle je kopie pouhé kopie.

Napsal uživatel Dušan (bez ověření) dne 16. Prosinec 2010 - 9:16.


Kopií bych to nenazval.

Kopií bych to nenazval. Stejně jako je omezené místo na zemi, jsou omezené i tóny hudby, proto se může zdát jako kopie. Tento názor jsem zastával u Banditů i u Corridy, připadalo mi to jako sprostý obšleh. Po vyzrání alba (pár dnů poslechu) se mi to jako kopie nepřipadá.
Ještě ke kopii. Každá kapela má poznávací znak podle které ji poznáte. Má ho i Kabát, AC/DC, Iron Maiden nebo Motörhead, což číši i z nového alba.

Napsal uživatel Michal dne 16. Prosinec 2010 - 16:34.


Mno Kabati jsou dobri, maji

Mno Kabati jsou dobri, maji dobre texty, dobrou hudbu, ale posledni tri alba maji otresny mastering. Prijde me, ze se snazi byt ukriceni a aby dobre hrali na levnych plastovych bedynkach. Na kvalitni audio sestave jsou ovsem neposlouchatelni.
Starsi alba cca do roku 2000 byly vyborne, dobry mastering a dynamicky rozsah. DR alb od roku 2000 se bohuzel pohybuje okolo 3-4dB to je k placi.
Nutno podotknout, ze podobny problem provazi alba vetsiny skupin z posledni doby a nedej boze kdyz je to remastrovana edice starsiho alba - to si muzete byt jisti ze kvalita bude urcite horsi, nez to stare dobre.

[loudness war]

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 15. Prosinec 2010 - 9:38.


Naprostý souhlas,muzika i

Naprostý souhlas,muzika i texty jsou klasika"Kabát",ovšem takovýhle mastering by měl být trestný.Rád poslouchám hudbu přes sluchátka(Koss Porta Pro),ovšem takto zmasakrovaný zvuk prostě nelze vydržet poslouchat déle než pár taktů...Ideální řešení by bylo pokud by lidi začali hromadně vracet CD s takovou "kvalitou" zvuku s tím,že se to nedá poslouchat...Ovšem vzhledem k tomu,že je to celosvětový trend,nedělám si bohužel příliš velké iluze...

Napsal uživatel Vašek U. (bez ověření) dne 24. Leden 2011 - 18:51.


Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML značky: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><p><img>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů služby Mollom.