Iron Maiden "zatočili" se stahovači jejich hudby po svém a vydělali na tom. Inspirace i pro další kapely? | Rockem.cz

Iron Maiden "zatočili" se stahovači jejich hudby po svém a vydělali na tom. Inspirace i pro další kapely?

zdroj: 
ironmaiden.com

Pirátství hudby nechalo za sebou již několik uzavřených nezávislých vydavatelství (1/3 v USA, 70% v Británii), snižuje i příjmy kapel napříč všemi žánry. Díky moderním techologiím a sociálním sítím Iron Maiden vystopoval zemi s nejvíce piráty a vyrazili je "zkásnout".

Citeworld.com popisuje, jak Iron Maiden vyřešil svou situaci s piráty. Za všechno mohou data, které sesbírala služba Musicmetric.com a předala je kapele.

Na internetu není příliš soukromí, vše je sledováno a to platí i pro stahování hudby, legální i té nelegální. Legální možnosti stahování pomocí Amazonu či iTunes jsou celkem populární, ale stále je válcují různé share servery či torrenty.

Právě na analýze torrentů postavila služba Musicmetric analýzu, kterou předali kapele. Zjsitili, že nejvíce dat s jejich songy končí v Jižní Americe, konkrétně Brazílii. Další závěry analýzy spočívaly na sociálních sítích jako Facebook či Twitter, kde mají Iron Maiden také velmi početnou řádku fanoušků ze zemí Jižní Ameriky.

Jak vydělali Iron Maiden na pirátství?

Místo právníků vyslali sebe. Nic nenahradí živý koncert Iron Maiden. Záznam z Youtube je fajn, ale mrazivou atmosféru s min. 30+ tisíci fanoušky to nenahradí. Na základě tvrdých dat, která nelžou se začali více soustředit na Jižní Ameriku - poslední dva live záznamy jsou z Chile a část Flight 666 má také původ v zemí Jižní Ameriky.

Koncerty byly vyprodány. Fanoušci si užili svou kapelu, kterou znali pouze z kradených mp3 a kapela tak na nich i vydělala (koncert v Sao Paolu kapele vynesl 2,5 milionů USD). Win-win situace.

Iron Maiden od doby, kdy vyrazili se svým Ed Force Onem i na jih, získávají stále nové a nové fanoušky na sociálních sítích a velmi pravděpodobně nové posluchače - možná přes BitTorrent a možná už i jinou metodou a tito posluchači se příště staví na jejich koncert a přikoupí si i jejich tričko.

Návod pro ostatní kapely?

Iron Maiden je kapela, která je vzorem mnoha kapel, pro mnohé lidí je náboženstvím. Britové mají skvěle podchycenou i tu část finanční. Proč nějak trestat fanoušky za to, že jim stahují hudbu, protože třeba nemají jinou možnost, když se jim mohou nabídnout s live vystoupením a třeba prodat i tričko ve stánku? Fanoušci budou poctěni návštěvou jejich modly a splní sen mnohých.

Pro kapely již dávno není samotný prodej alba primárním zdrojem příjmu, jsou to právě koncerty či merchandise, které představují největší díl koláče. Takže vzkaz Maidenů pro další kapely:

Najděte si, odkud jsou vaši fanoušci a vyrazte tam!

Jak se díváte na toto řešení, jak získat peníze z pirátů? Připadá vám fér? Jak byste to řešili vy?

25. 12. 2013
2910

Komentáře